613-562-5800 Ext: 4364/4365 opirg@uOttawa.ca
Learning Garden / Le Jardin d’apprentissage

Learning Garden / Le Jardin d’apprentissage

Work parties every Thursday @ 4 PM – UCU Garden /// Sessions de travail tous les jeudis @ 16h, au jardin UCU

The Learning Garden’s 2018 season is on, with a variety of plants being taken care at our UCU and Leblanc locations. With a new group of volunteers, we are hoping to renew interest in gardening and in maintaining green spaces in general among the campus community. Whether you would like to help us grow our herbs and vegetables, or work on embellishing the spaces and making it more accessible, it’s never too late! Write to uolearngarden@gmail.com or join our facebook group to join our work team! If our Thursday work parties don’t fit in your schedule, don’t worry there will be alternate times where we will be gathering.

To keep up to date, you can also follow our facebook page and our instagram account.

La saison 2018 du Jardin d’apprentissage a été lancée, et plusieurs variétés de plantes sont sous nos soins dans les parcelles UCU et Leblanc. Avec un nouveau groupe de bénévoles, nous espérons pouvoir renouveler l’intérêt voué au jardinage et à la préservation des espaces verts au sein de la communauté du campus. Si vous voulez vous joindre à l’équipe, il n’est jamais trop tard. Que ce soit pour nous aider à faire pousser les légumes et les fines herbes, ou pour aider à embellir les espaces verts ou à les rendre plus accessibles, il y a toujours de la place pour vous! Vous pouvez écrire au uolearngarden@gmail.com ou rejoindre notre groupe facebook. S’il est impossible de vous libérer les jeudis à 16h, ne vous inquiétez pas, nous allons offrir d’autres dates pour nos réunions de travail.

Pour vous tenir au courant, vous pouvez aussi suivre notre page facebook et notre compte instagram.

Garlic planted last fall and getting ripe soon at the Leblanc garden.
L’aïl plantée en automne sera bientôt prête à être récoltée au jardin Leblanc.

Our first work party of the season.
Notre première réunion de travail de la saison.
Kale is among the variety of plants now growing at the UCU plots. It’s a tasty and nutrient-rich alternative to lettuce, and grows easily under full sunlight. It can be eaten raw, prepared into a stew or even cooked into chips.

Le chou frisé figure parmi les plantes qui poussent au jardin UCU. C’est une alternative savoureuse et très riche à la laitue, et elle pousse facilement en plein soleil. Il peut être mangé frais ou encore préparé en bouillon ou même cuit en chips.
Okra is a new addition to our garden this year. Traditionally grown in warmer regions, such as South Asia and the Southern United States, it is known for its resistance to drought, and both its leaves and fruit are edible.

Le gombo est une nouvelle addition au jardin cette année. Cette plante est cultivée traditionellement dans les régions plus chaudes, tel qu’en Asie du sud et dans le sud des États-Unis, et est reconnue pour sa tolérance à la sécheresse. Ses fruits et ses feuilles sont comestibles.

The Learning Garden is back!

Here are a few photos from the beginning of the gardening season at uOttawa. The Learning Garden was a volunteer project started a few years ago by professors, students and other members of the community, and we are proud to have supported them and to now be supervising this initiative. Whether you are an expert at gardening or want to learn the basics, you are welcome to join our work team!

 

 

Poste disponible: OPIRG Project Coordinator / Coordonnatrice(teur) de projets du GRIPO

 (le français suit…)

The Ontario Public Interest Research Group – University of Ottawa (OPIRG) is seeking a full-time employee (35 hours / week according to the work schedule specified in the chart below).OPIRG’s Project Coordinator contract begins June 25th 2018 and ends September 21st 2018.OPIRG is a bilingual, student-funded and student directed volunteer organization dedicated to research, education and advocacy in the areas of social, environmental, and economic justice.

Work Period

Time Commitment

June 25th to September 21st 2018

30 hours/week

OPIRG is concerned with the contribution that students, the university and the community can make towards social change. As such, this organization helps students organize action groups and provides assistance to research projects that emerge directly from community needs and are community led. The student will be involved in supporting projects related to different issues, including gender violence in activist setting as well as environmental issues. The position will also train the student with administration skills as well as coordination and communication. It will include recruitment and training volunteers, organizing events.

  • The coordinator will support the organization of Alternative week 101; which is a welcome week for new students arriving at the University of Ottawa.
  • The coordinator will support activities for the learning garden at the University of Ottawa
  • The coordinator will support research activities

Duties:

  • Working with other OPIRG staff, action groups, and other partner organisations to organize, coordinate, and promote events (Alt 101 Week and Learning Garden)
  • Training and coordinating all volunteers, including managing the OPIRG week organizing committee (including staff, board, and volunteers)
  • Doing research related activities (lit reviews, interviews, annotated bibliographies, etc.)
  • Other tasks relevant to organizing events
  • Creating a report with reflections and on how the week was organized to be submitted at the end of the contract

Requirements:

This is a position funded by the Canada Summer Student Program and as such the employee must meet the following requirements:

  • between 15 and 30 years of age (inclusive) at the start of employment;
  • a full-time student during the preceding academic year;
  • returning to school on a full-time basis during the next academic year;
  • student in a secondary, post-secondary, CEGEP (Quebec only), vocational or technical program
  • Canadian Citizen, permanent resident, or person on whom refugee protection has been conferred under the Immigration and Refugee Protection Act* and;
  • legally entitled to work according to the relevant provincial / territorial legislation and regulations.

* Foreign students are not eligible.

Qualifications:

  • Able to communicate, orally and in writing, in both English and French
  • Strong organizing and coordination skills or experience
  • Able to conduct some research activities (literature review, interviews, annotated bibliography, etc.)
  • Demonstrate initiative and teamwork skills
  • General computer skills
  • Knowledge of anti-oppression concepts
  • Some knowledge of consensus decision-making
  • Personable attitude
  • Capacity to work under stressful conditions, as well as delegate and prioritize tasks
  • Experience in planning events, particularly on-campus events, and/or experience managing groups and coordinating volunteers
  • Knowledge of OPIRG-Ottawa and our action groups
  • Some knowledge of uOttawa campus and community, including student unions, clubs, and other associations

Assets:

  • Strong writing skills in both English and French
  • Experience in social, economic, and/or environmental justice organizing, especially within a anti-oppressive framework
  • Experience in research

Benefits

Salary: $ 15/hr

OPIRG takes Employment Equity into account throughout our hiring processes.OPIRG welcomes the contributions that individuals from marginalized communities bring to our organization, and invites Indigenous people, people of colour, women, gays, lesbians, bisexuals, two-spirit, queer-oriented people, gender non-binary, transgender, asexual people, working class people, single parents, members of ethnic minorities, immigrants, people with disabilities and other marginalized people to apply. We encourage applicants to describe the contributions and experience that they, as individuals who identify with marginalized communities, would bring to the OPIRG organization in their cover letter. Accommodations are available upon request throughout the hiring process.  OPIRG is an accessible workplace.

All applicants are asked to include a brief statement on their understanding of power and oppression in our society, as it relates to yourself, and the work environment. In particular, explain the importance of creating an anti-oppressive OPIRG Orientation Week.

Only those invited for an interview will be contacted. Interviews will be conducted the week following the deadline for resumes.

DEADLINE for applications: June 11th, 2018 at 5:00p.m. The proposed start date is June 25th, 2018.

Please submit ALL of the following documents to be considered as a candidate:

1) CV

2) cover letter explaining how you meet each of the qualifications,

3) a 3-4 paragraph statement explaining your understanding of power and oppression in our society, as it relates to yourself and the work environment, as well as OPIRG’s Alternative 101 Week.

Hiring Committee – OPIRG

OPIRG/GRIPO-University of Ottawa 

opirgresearch@gmail.com

 

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Le Groupe de recherche en intérêt public de l’Ontario – Université d’Ottawa (GRIPO) sollicite des candidatures pour un poste occasionnel à temps plein (30 heures par semaine conformément à l’horaire de travail précisé dans le tableau ci-dessous) à titre de coordinateur(trice) de projets du GRIPO. Ce poste est offert du 25 juin 2018 au 21septembre 2018.GRIPO est une organisation bénévole, gérée et dirigée par les étudiant(e)s. GRIPO s’occupe de questions environnementales et de justice sociale et économique en faisant de la recherche, en militant et en faisant la promotion d’activités éducatives.

Période de travail

Engagement en termes de temps

25 juin 2018 au 21septembre2018

30 heures par semaine

Le GRIPO s’intéresse à la contribution que peuvent apporter les étudiant.es, l’université et la communauté pour le changement social. L’organisation aide donc les étudiant.es à organiser des groups d’action et fournit son appui à des projets de recherche issus directement des besoins des communautés et menés par celles-ci. L’étudiant.e sera impliqué.e dans des projets reliés à divers enjeux, tels que la violence genrée dans les milieux militants de même que les enjeux environnementaux. Ce poste va également former les habiletés de l’étudiant.e en administration, en coordination et en communication. Les activités comprennent le recrutement et la formation de bénévoles et l’organisation d’événements.

  • Le coordonnateur(trice) appuiera l’organisation de la Semaine ALT 101; une semaine d’orientation pour les nouveaux(elles) étudiant.es à l’Université d’Ottawa.
  • Le coordonnateur(trice) appuiera les activités du Jardin d’apprentissage à l’Université d’Ottawa.
  • Le coordonnateur(trice) appuiera les activités du recherche

Fonctions :

  • Travailler avec d’autres membres du personnel de GRIPO, des groupes d’actions et d’autres organisations partenaires en vue d’organiser, de coordonner et d’assurer la promotion d’événements (Semaine ALT 101 et jardin d’apprentissage).
  • Former et coordonner tous les bénévoles, y compris assurer la gestion du comité d’organisation de la semaine alternative 101 (notamment le personnel, le conseil d’administration et les bénévoles).
  • Accomplir des activités liées à la recherche (revue de littérature, entrevues, annotation de bibliographies, etc.)
  • Autres tâches pertinentes à l’organisation de la semaine Alternative 101 de GRIPO.
  • Élaborer un rapport proposant des pistes de réflexion ainsi que des constatations sur la façon selon laquelle la semaine a été organisée. Ce rapport doit être soumis à la fin du contrat.

Critères:

Ce poste est financé par le Programme d’emploi d’été étudiant du Canada.

Le ou la candidat(e) doit:

  • avoir entre 15 et 30 ans (inclusivement) au début de la période d’emploi;
  • avoir été étudiant à temps-plein au cours de l’année académique précédente;
  • retourner à l’école à temps-plein au cours de la prochaine année académique;
  • être étudiant dans un programme secondaire, post-secondaire, au Cégep, dans un domaine vocationnel ou technique;
  • être citoyen canadien, résident permanent ou une personne qui s’est vu conféré la protection de réfugié(e) sous la Loi de Protection des Immigrants et des Réfugiés;
  • être habiletée à travailler légalement selon les lois et les règles provinciales ou territoriales.

*Les étudiant(e)s étrangers/ères ne sont éligibles.

Qualifications :

  • Capacité à communiquer, à l’oral comme à l’écrit, en anglais et en français.
  • Bonne capacité ou expérience dans l’organisation et la coordination d’événements.
  • Habileté à mener des activités de recherche (revue de littérature, entrevues, annotation de bibliographies, etc.)
  • Démontrer de l’initiative et une capacité à travailler en équipe.
  • Capacité à utiliser des programmes informatiques communs.
  • Connaissances sur les concepts d’anti-oppression.
  • Certaines connaissances du processus de décisions par consensus.
  • Bon entregent.
  • Capacité à travailler sous pression ainsi qu’à déléguer et gérer les priorités.
  • Expérience en planification d’événements, plus précisément des événements sur le campus, et (ou) expérience dans la gestion de groupes et la coordination de bénévoles.
  • Connaissance de GRIPO-Ottawa et de nos groupes d’action.
  • Certaines connaissances du campus de l’Université d’Ottawa et de la collectivité, y compris les associations étudiantes, les clubs et les autres associations.

Aptitudes :

  • Excellentes compétences rédactionnelles en anglais et en français.
  • Expérience en organisation dans le domaine de la justice sociale, économique et (ou) environnementale, particulièrement au sein d’un cadre non oppressif.
  • Expérience de recherche

Avantages sociaux

Salaire: 15 $ de l’heure

Le processus d’embauche du GRIPO vise l’équité en matière d’emploi. GRIPO apprécie les contributions que les individus venant de communautés marginalisées apportent à notre organisation et invite les personnes autochtones, les personnes de couleur, les femmes, les gais, les lesbiennes, les personnes bisexuelles, bispirituelles, allosexuelles, les personnes transgenres, non binaires, asexuelles, les parents monoparentaux, les membres de minorités ethniques, les immigrant.e.s, les personnes avec handicaps, les personnes de la classe travailleuse, et d’autres personnes marginalisées ou opprimées à soumettre leur candidature. Nous encourageons ces candidat.es à décrire les contributions et les expériences qu’ils et elles apportent à notre organisation, en tant qu’individus faisant partie d’une communauté marginalisée, dans leur lettre d’accompagnement. Des mesures d’adaptation seront disponibles pendant le processus d’embauche.  GRIPO est un milieu de travail accessible.

Nous demandons à tou(te)s les candidat(e)s de rédiger un court énoncé sur leur compréhension du pouvoir et de l’oppression dans notre société en relation avec elles-mêmes, et un milieu de travail. Les candidat(e)s devraient en particulier expliquer l’importance de créer une semaine d’orientation de GRIPO anti-oppression.

Seul(e)s les candidat(e)s invité(e)s pour une entrevue seront contacté(e)s. Les entrevues auront lieu la semaine suivant la date limite pour les candidatures.

DATE LIMITE pour la soumission des candidatures : 11 juin 2018 à 17 heures. La date proposée de début de l’emploi est le 25 juin 2018.

Veuillez soumettre TOUS les documents suivants pour que votre candidature soit considérée :

1) Votre CV.

2) Une lettre de présentation expliquant comment vous rencontrez chacune des exigences.

3) Un énoncé de 3 à 4 paragraphes sur votre compréhension du pouvoir et de l’oppression dans notre société, en relation avec vous-même, et un milieu de travail, et de la semaine Alternative 101 de GRIPO.

Comité de sélection – GRIPO

opirgresearch@gmail.com

OPIRG is hiring!

Community Outreach Coordinator — 2 Positions Available

The Ontario Public Interest Research Group at the University of Ottawa (OPIRG-Ottawa) is seeking to employ two people working 35 hours per week, for 12 weeks, as Community Outreach Coordinators. OPIRG’s CommunityOutreach Coordinatorcontract begins May 21, 2018 and ends August 9th, 2018. OPIRG is a bilingual, student-funded and student-directed organization dedicated to research, education and advocacy in support of social, environmental, and economic justice.

Background of the project:

The Healthy Transportation Coalition wants to ensure that improvements are made to the transportation network in low-income neighbourhoods, so that low-income earners will be well-served and have access to transportation choices with reduced environmental impacts. All residents of the national capital region should be able to access a healthy transportation network that prioritizes walking, cycling, other modes of active transportation, and public transportation. Improvements should be planned after reviewing the social, public health, environmental, and financial considerations.

The goal of this project is to determine whether or not vulnerable populations are well-served by a healthy transportation network of sidewalks, walking paths, multi-use paths, bike lanes and public transportation in Ottawa, and what improvements are needed in policies, infrastructure, access and affordability.

Duties:                                                                      

The Community Outreach Coordinator will

  • develop a short survey about the difficulties encountered by pedestrians, cyclists and bus riders while using Ottawa’s infrastructure
  • analyze the data from the surveys
  • develop outreach material
  • talk with people at rapid transit stations
  • organize events to do neighbourhood and city-wide outreach
  • correspond with Healthy Transportation Coalition members to engage them in our activities

Requirements:

This is a position funded by the Canada Summer Student Program, which requires the workers to meet all of these requirements:

  • be between 15 and 30 years of age (inclusive) at the start of employment;
  • a full-time student during the preceding academic year;
  • returning to school on a full-time basis during the next academic year;
  • student in a secondary, post-secondary, CEGEP (Quebec only), vocational or technical program
  • Canadian Citizen, permanent resident, or person on whom refugee protection has been conferred under the Immigration and Refugee Protection Act*; and
  • legally entitled to work according to the relevant provincial / territorial legislation and regulations.

* Foreign students are not eligible.

Qualifications:

  • Able to communicate, orally and in writing, in English (ability to also communicate in French will be considered a strong asset)
  • Strong organizing and coordination skills or experience
  • Demonstrate initiative and teamwork skills
  • General computer skills
  • Knowledge of anti-oppression concepts
  • Some knowledge of consensus-based decision-making
  • Personable, positive attitude
  • Ability to work under stressful conditions, as well as delegate and prioritize tasks
  • Experience in planning events, particularly community events, and/or experience managing groups and coordinating volunteers      

Assets:

  • Strong writing skills in both English and French
  • Knowledge of other languages (such as Arabic or Somali) will also be considered an asset
  • Experience in social, economic, and/or environmental justice organizing, especially within an anti-oppressive framework  

Salary: $15/hr

OPIRG takes Employment Equity into account throughout our hiring processes.OPIRG welcomes the contributions that individuals from marginalized communities bring to our organization, and invites Indigenous people, people of colour, women, gays, lesbians, bisexuals, two-spirit, queer-oriented people, gender non-binary, transgender, asexual people, working class people,single parents, members of ethnic minorities, immigrants, people with disabilities and and other marginalized personsto apply. We encourage applicants to describe the contributions and experiences that they, as individuals who identify with marginalized communities, would bring to the OPIRG organization in their cover letter. Accommodations are available upon request throughout the hiring process.  OPIRG is an accessible workplace.

Only those invited for an interview will be contacted. Interviews will be conducted on May 8, 9 or 10.

DEADLINE to submit applications: Friday, May4th at 12noon.

Please submit ALL of the following documents to be considered as a candidate:

1) your CV / resume

2) a cover letter explaining how you meet each of the job qualifications,

3) a 3-4 paragraph statement explaining your understanding of power and oppression in our society, as it relates to yourself and the work environment, as well as explaining your understanding of OPIRG.

Send the documents (in PDF format) listed above to:

Hiring Committee – OPIRG

OPIRG/GRIPO-University of Ottawa 

85 University Private, 215 D University Centre 

Ottawa, ON  K1N 6N5

or E-mail to: opirgresearch@gmail.com

Congratulations to those elected to OPIRG’s Board / Félicitations aux personnes élues au Conseil du GRIPO!

Ces personnes ont été élues au Conseil administratif de GRIPO-Ottawa et travailleront pour la justice sociale, économique et environnementale :
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These people have been elected as board members of OPIRG-Ottawa and will work for social, economic and environmental justice:

Lazar Ilic

Afnan Khan

Maria Khorkhordina

Miriam Shaftoe

Come to OPIRG’s Annual General Meeting / La Réunion annuelle générale du GRIPO

(le français suit…) Join us for OPIRG’s Annual General Meeting to hear about our activities throughout the year and connect with other activists and researchers who we have had the pleasure to work with!

During the 5:00 pm dinner & welcome, members from our research and action groups will be available with displays about their yearly activities.

Please note that on the same day, we will be holding elections for OPIRG’s board of directors. The results will be announced during the Annual General Meeting. More information about the board and the election, see: http://www.opirg-gripo.ca/presentez-vous-aux-elections-du-gripop-run-for-elections-at-opirg/

Full schedule:

9 AM to 4:30 PM: Election: voting booth in UCU concourse

5:00 PM: Free Dinner, networking, action group displays & voting in Lamoureux 390

5:30 PM: Annual General Meeting and board election results in LMX 390

All students who haven’t opted out are considered members and can fully participate in our AGM and elections. We also welcome all community members of OPIRG!

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Venez à la réunion générale annuelle du GRIPO pour notre revue de l’année et pour échanger avec d’autres militant.es, activistes et checheur.euses avec qui nous avons le plaisir de collaborer!

Lors du souper en introduction, dès 17h, des membres de nos groupes de recherche et d’action seront sur place avec des affiches et/ou des tables d’informations concernant leurs activités au cours de l’année.

Veuillez noter que nous tiendrons des élections pour notre conseil de direction au courant de la journée même, et dont les résultats seront annoncés lors de la réunion annuelle. Pour plus d’informations sur notre conseil et comment participer à l’élection, allez sur notre site web: http://www.opirg-gripo.ca/presentez-vous-aux-elections-du-gripop-run-for-elections-at-opirg/

Horaire complet:

9h à 16h30: Élection: votez au kiosque à la promenade au UCU

17h00: Souper gratuit + réseautage et affiches/tables d’informations des groupes d’action et de recherche, Lamoureux 390

17h30: Réunion générale annuelle et résultats électoraux, au LMX 390

OPIRG Board Candidates & Voting / Votez pour les Candidat.es au conseil du GRIPO

Here are the names of the OPIRG-Ottawa board candidates who are running for the 7 available positions. You will have a chance to meet them at the Wednesday April 4 Candidates’ Panel in the UCU Agora at 3:00 pm. On Thursday April 5, OPIRG will have a Voting Table from 9 am to 4:30 pm on the main floor of the University Centre, followed by voting in LMX 390.
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Voici la liste des candidat.es au conseil d’administration du GRIPO. Vous aurez l’opportunité de les rencontrer le mercredi 4 avril à 15h00 au panel des candidat.es. Sept positions seront disponibles. Le jour des élections sera le jeudi 5 avril, et la table de vote sera au rez-de-chaussée du Centre universitaire de 9h à 16h30, suivi d’une opportunité de voter au 390 LMX.

LAZAR ILIC

AFNAN KHAN

MARIA KHORKHORDINA

MIRIAM SHAFTOE

Présentez-vous aux élections du GRIPO / Run for election to OPIRG’s Board

Soumettez votre candidature avant 17h00 le mercredi 28 mars!

Apply by Wednesday March 28 at 5:00 pm!

Participez à l’Assemblée générale annuelle!/  Lamoureux # 390, le 5 avril à 17:00

Attend the Annual General Meeting! 390 Lamoureux Hall, on April 5 at 5:00pm

Vous voulez vous impliquer avec un organisme qui travaille pour la justice sociale, environnementale et économique? Voulez-vous acquérir de l’expérience en travaillant avec d’autres personnes qui sont passionnées par ces enjeux? En voici l’occasion!

Les responsabilités des membres du Conseil d’administration du GRIPO sont les suivantes :

  • Être présentE et participer aux réunions (3 heures/semaine);
  • Travailler sur un dossier tel que : assurer la liaison avec les employéEs, le développement de politiques, les ressources humaines, les relations communautaires, l’anti-oppression;
  • Assurer l’équité et la sécurité en matière d’emploi pour les employéEs;
  • Contribuer au GRIPO avec enthousiasme et avec une perspective critique afin de créer un environnement à la fois dynamique et sain pour chacunE.

Votre formulaire de mise en candidature se trouve ici:  www.opirg-gripo.ca/wp-content/uploads/2018/03/Board-Nomination-Form-French-2018.pdf 

Les formulaires sont aussi diponibles chez GRIPO, au 215D UCU.

Are you interested in getting involved with an organization that works on social, environmental, and economic justice? Do you want to gain experience working with others who are passionate about these issues? This might be the opportunity for you!

Responsibilities of OPIRG Board Members

  • Attend and participate in meetings (3 hours/week);
  • Work on different portfolios such as: board-staff liaison, policy work, human resources, community relations, board relations and anti-oppression;
  • Work to ensure the safe and equitable employment of staff members;
  • Contribute to OPIRG with enthusiasm and a critical perspective to create a dynamic and positive space for everyone.

 

OPIRG/GRIPO refund / Remboursement de cotisation

Eligible undergraduate students who wish to withdraw their support from The Ontario Public Interest Research Group-Ottawa (OPIRG) and its mandate will be able to obtain a refund for their $3.95 contribution during the period specified below. Full-time graduate students, being OPIRG members, can also obtain a refund. However, their student levy, and thus their refund, is only $2.50.

OPIRG is a bilingual, non-profit, student-funded, student-based and student-directed organization. OPIRG is dedicated to the areas of social justice and the environment and is part of a country-wide network.

OPIRG’s office is located in room 215D of the University Centre. If you wish to obtain a refund you may do so from Monday, February 26th to Friday, March 9th, from 10 a.m. to 4 p.m. at the OPIRG office. Please call 613-562-5800, ext. 4364, ext. 4500 or ext. 4365 if you would like more information.

Any eligible student wishing to obtain a refund must do so in person and must present her/his valid student card as well as their registration and proof of payment form for this semester.

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Les étudiantes et les étudiants du premier cycle qui veulent retirer leur appui du Groupe de recherche d’intérêt public de l’Ontario-Ottawa (GRIPO) pourront se faire rembourser leur cotisation de 3,95$ pendant la période de remboursement indiquée ci-dessous. Les étudiant(e)s à temps plein du 2e cycle peuvent aussi obtenir un remboursement. Cependant, puisque leur cotisation est de 2,50$ leur remboursement sera également de 2,50$.

GRIPO est une organisation bilingue, à but non-lucratif, gérée et dirigée par les étudiantes et les étudiants. GRIPO œuvre dans les domaines de l’environnement et de la justice sociale et fait partie d’un réseau canadien.

Notre bureau est situé au 215D Centre Universitaire. La période de remboursement pour ce semestre est du 26 février au 9 mars, de 10h à 16h au bureau de GRIPO. Si vous avez des questions, vous pouvez nous contacter au 613-562-5800, ext. 4364, ext. 4500 ou ext. 4365.

Chaque étudiant(e) désirant se faire rembourser devra le faire en personne et présenter sa carte étudiante ainsi que le formulaire d’inscription et de paiement pour le semestre en question.

Jackson Rising / Luttons pour l’autodétermination noir et la démocratie économique

Jackson Rising / Luttons pour l’autodétermination noir et la démocratie économique

OPIRG-Carleton and OPIRG-Ottawa are working together to bring you the book launch of Jackson Rising on Saturday March 3 at 251 Bank St., 2nd floor, from 5pm to 7:30 pm. A co-editor of the book, Dr. Ajamu Nangwaya, will tell us about the bold movement which developed in Jackson, Mississippi to fight for economic democracy and Black self-determination, as outlined in the “Jackson-Kush Plan”. This movement continues to be relevant to all struggles for radical transformation of the United States and other regions of the world.
For more information and accommodations, contact gripocampus@gmail.com
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GRIPO-Ottawa et OPIRG-Carleton vous invitent au lancement du livre Jackson Rising, le samedi 3 mars au 2e étage, 251 rue Bank, de 17h à 19h30. Un éditeur du livre, Docteur Ajamu Nangwaya, partagera avec nous (en anglais) l’histoire du mouvement pour l’autodétermination noir et la démocratie économique à Jackson, Mississippi. Ce mouvement a beaucoup contribué aux autres mouvements pour la transformation radicale des États Unis et d’autres pays.
Pour plus de renseignements et pour demander des mesures d’adaptation, contactez gripocampus@gmail.com